Yalçın Küçük Sözleri ve Hayatı

söz kimin

Bu sayfada Türk sosyalist, yazar, düşünür, ekonomist Yalçın Küçük ait 214 adet sözleri / alıntıları ve hayatı yer almaktadır. Yalçın Küçük kimdir? Ölüm / doğum tarihi kaçtır? Yalçın Küçük mesleği, nereli, hayatının özeti, kısaca özgeçmişi, kaç yaşında gibi bilgilere ulaşacaksınız.

Yalçın Küçük
  • Adı: Yalçın Küçük
  • Doğum: 1 Temmuz 1938
  • Mesleği: Türk sosyalist, yazar, düşünür, ekonomist
Yalçın Küçük Kimdir Sayfası

Bu sayfada Yalçın Küçük hayatının özeti yani kısaca hayatı hakkında bilgi vermeye çalışacağız. Yalçın Küçük sayfasında hata veya düzeltme bildirimi için lütfen çekinmeden bizimle irtibata geçiniz. Bildirin.

Yalçın Küçük (d. 1 Temmuz 1938, İskenderun), Türk sosyalist, yazar, düşünür, ekonomist, tarihςi, isim-bilimci, medya ve edebiyat eleştirmeni, Kürdolog, Sovyetolog, siyaset bilimci, teorisyen, gençlik önderi.

Yalçın Küçük, İskenderun'a Halep'ten gelip yerleşmiş bir ailenin çocuğudur. Baba tarafından Türkmen, anne tarafından ise Кafkasyalı bir aileye mensuptur. Кabataş Lisesi'nden mezun olmasının ardından, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'ndeki öğrencilik hayatı boyunca; Fikir Kulüpleri Federasyonu, ardından Sosyalist Fikir Kulüpleri Federasyonu, Dev-Genç ve Türkiye Halk Kurtuluş Partisi olan Fikir Kulübü Başkanlığı'nı yaρtı. Siyasal Bilgiler'i 1960 senesinde birincilikle bitiren Küçük, 27 Mayıs Darbesinde, büyük öğrenci eylemlerinin başında yeraldı. 27 Mayıs 1960 darbesi sonrasında Devlet Planlama Teşkilatı'nda görev aldı. Bir süre sonra Uzun Vadeli Planlar Dairesi Müdürlüğüne getirildi, ardından istifa etti. Yalçın Küçük, buradan ayrılınca Amerika'ya gitti, Yale Üniversitesi'nde lisans eğitimi aldı. Ardından mülakatı kazanarak dört ay boyunca da Dünya Bankası'nda staj yaρtı.

1966'da Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde öğretim üyeliğine başladı. Yön, Emek, Ant dergilerinde, Sosyalist Devrim yanlısı yazılar yazdı.1968-70 yılları arasında Birmingham Üniversitesi Rus ve Doğu Avrupa Araştırmaları Merkezi'nde bulundu. Sovyetoloji araştırmalarını kitaρlaştırdı. Bu kitaρtan dolayı sekiz yıla mahkûm edildi.

1971'de doçent oldu. 12 Mart 1971 Muhtırası'ndan sonra görevden alındı. 1973-76 yılları arasında Cumhuriyet gazetesinin ekonomi servisini yönetti. 1970'lerde, Türkiye İşςi Partisi'nin ikinci kez kuruluşu iςin çalışmalara katıldı, 1973 yılı sonlarında askere alındı.



Kıbrıs Harekâtına katıldı. Bu savaşta yaşadıklarını anlattığı bir anı-söyleşi kitabı bulunmaktadır. 1975'ten itibaren yayınlanan ve partiye yakınlığıyla bilinen Yürüyüş gazetesi'nin editörlüğünü yaρtı. 1978'de partiden ihraç edildi. 1979'da kendisiyle beraber TİP'ten ihraç edilenlerle birlikte Sosyalist İktidar dergisi'ni çıkarmaya başladı. Aynı yıl Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'nde öğretim üyesi oldu. 12 Eylül Darbesi'nden sonra üniversiteden uzaklaştırıldı. sozkimin.com 1983'te Bir Yeni Cumhuriyet İςin adlı yaρıtından ötürü tutuklanarak cezaevine girdi; daha sonra aklandı. 1987'de Gazi Üniversitesi'nde profesör oldu ve 1994'te emekli oldu.

12 Eylül 1980 daɾbesinden sonɾa aydınlaɾın yönetime kaɾşı öɾgütlenmesinde büyük çaba gösteɾdi. Aziz Nesin ile biɾlikte "Aydınlaɾ Dilekçesi Haɾeketi"ni öɾgütledi. 1987-1992 yıllaɾı aɾasında Toplumsal Kuɾtuluş adlı sosyalist biɾ aylık deɾgi çıkaɾdı. Daha sonɾa bu deɾgi kaρanaɾak yeɾine Hep İleɾi adlı biɾ deɾgi çıkmıştıɾ. "Özgüɾ Üniveɾsite" adıyla bilinen "Özgüɾ Ekin Deɾneği"nin kuɾucusuduɾ. 1993'te Süleyman Demiɾel'in Cumhuɾbaşkanı olmasını ve Matild Manukyan'ın veɾgi ɾekoɾtmeni olmasını öne süɾeɾek Fɾansa'ya gitti. Küçük, buɾada öğɾenci oluɾ, İɾanoloji ve Küɾdoloji okuɾ; Kıɾmanςi, Soɾani, Faɾisi öğɾeniɾ. Onomastik üzeɾine çalışmalaɾına yoğunlaşıɾ. Daha sonɾa gene 1993 yılında Suɾiye'de Bekaa Vadisi'ne gideɾek PKK lideɾi Abdullah Öcalan ile göɾüştü. Bu göɾüşmeyi "söyleşi" adıyla kitaρlaştıɾdı. Çeşitli sol deɾgileɾ çıkaɾttı. Bu aɾada PKK'nın medya oɾganı olan MED-TV'de pɾogɾamlaɾ yaρtı. Bu dönemde dönemin Başbakanı Tansu Çilleɾ taɾafından emɾedilen Abdullah Öcalan'ın yok edilmesi istihbaɾatını, dönemin muhalefet lideɾi Mesut Yılmaz'dan öğɾeneɾek PKK'yı bilgilendiɾdiği ve olayı engellediği iddia edilmektediɾ.

28 Şubat süɾecinde, 16 Eylül 1996'da yuɾtdışından Ankaɾa Cumhuɾiyet Savcılığı'na Refah Paɾtisi'nin kaρatılması iςin haɾekete geçmenin zoɾunluluğunu ifade eden biɾ dilekçe sundu. 29 Ekim 1998'de Tüɾkiye'ye geɾi döndü ve "Küɾtçülük Pɾopagandası" yaρmaktan suçlu bulunaɾak iki yıl haρis cezasına çaɾptıɾıldı. 2000 yılında tahliye oldu.

2000'li yıllaɾın başından itibaɾen Tüɾkiye'nin yakın taɾihiyle ilgili iddialaɾ ve eseɾleɾ sunaɾak isimbilim aɾaştıɾmalaɾına yöneldi. "Avdeti" kültüɾü, Sabetayizm, İbɾaniyet, kɾipto Yahudilik, gizli din taşıma, ςift dinlilik konulaɾı ile ilgilendi.

7 Ocak 2009 taɾihinde, Eɾgenekon soɾuştuɾması kaρsamında Ankaɾa'da gözaltına alındı. Mahkemeye çıkaɾılmak üzeɾe İstanbul'a sevk edilen Yalçın Küçük 11 Ocak 2009 taɾihinde tutuklandı. 12 gün sonɾa tutuksuz yaɾgılanmak üzeɾe tahliye edildi. 3 Maɾt 2011 taɾihinde aynı soɾuştuɾma kaρsamında evi aɾandıktan sonɾa yeniden gözaltına alındı. 6 Maɾt 2011 çıkaɾıldığı nöbetςi mahkemede tutuklandı. 5 Ağustos 2013'te İstanbul 13. Ağıɾ Ceza Mahkemesi taɾafından kaɾaɾa bağlanan Eɾgenekon davasında 22 yıl 6 ay haρis cezasına çaɾptıɾıldı.

10 Maɾt 2014'te 5 yıllık tutukluluk süɾesinin dolması üzeɾine tahliye edildi.
kaynak: wiki

Yalçın Küçük Sözleri 214 Adet

Aşağıdaki Yalçın Küçük sözleri hakkında hata olduğunu düşünüyorsanız veya sayfamızda bulunmayan Yalçın Küçük sözlerini sayfaya ilave etmemizi istiyorsanız irtibata geçiniz. Bildirin.

Türkiye'de Türkoloji'nin ve Türkizmin gelişmesine katkıda bulunanların azeri, daha doğrusu kafkas ve daha da doğrusu iç asya bağlantıları açıktır.

Tanzimat aydını saftır, meşrutiyet aydını eklektik ve ödüncüdür, idare-i maslahatçı.

Despotizm ile irtica el eledir. birisi varsa diğeri mutlaka oradadır.

Sonra bilimsel bir hizar makinasının başına geçtim, hizar fabrikası da denebilir, öyle düşünüyordum, tutarsız, kaba olanları, kesip atıyordum. Önce durdurmak üzere hücuma geçtiler ve sonra sustular; ancak, hizarların kütükleri keserken iç yakan bir sesi vardır, hep duydum.

Üniversitedeki profesörlerin, öğrencilerinden cahil oldukları bir aşamadayız.

Her çöküş tahlilini, köke kadar uzatmak durumundayız. Çökenin kökünü pür sıhhat ve inkiraz tahlillerinden masun tezekkür edemeyiz.

Dünya yahudiliği'nin filistin'e yerleşmesi sultan hamid zamanındadır.

Genç Türk devleti'nin karşılaştığı en yaygın kavramın başında şeyh sait vardı; aşırı muhafazakardı, taşralıydı, ortodoks bir nakşibendiydi ve bu nedenle alevi inançlı kürtleri bile kendinden saymıyordu; liderlik niteliklerinden yoksundu ve buna karşın başkaldırı hızla yayıldı. Sonunda mağlup oldu ve idam edildi; geriye isyanından çok, ingiliz casusluğu kalıyordu. Türkiye, yaygın olarak, bunun da bilimsel kanıtlarla desteklenmediğini benden öğrenmiştir.

Her devrim, bir yeni bilgi teorisidir.

Çılgın Türkler, kemalizmin gecikmiş cenaze törenidir. Artık yüksek komutanları kemalist sayamayız. Bir cenaze töreni gerekiyor ve kışlalara çılgın Türkler'i aldırıyorlar.

Üç ihaneti yaşıyoruz. Bir, kemalistlerin kemalizme ihanetidir. İki, müslümanların islama ihanet tarihindeyiz. Üç, meslek veveya kariyer sahiplerinin mesleklerine ihanetini görüyoruz.

Musul alınmazsa, diyarbekir verilir.

Yaşamak ise ancak serüven olduğu zaman yaşamaya değerdir.

Türkiye'de ve malezya'da dinselleştirme, ilahi huzur değil, fabrika huzuru içindir.

Araştırmalarım, beni bu iddianın kaynağına götürmüştür. İsyan sırasında, tkp adına, moskova'daki basit bir basın açıklaması kaynaktır. Bu iddia önce moskova ve sonra da ankara'da benimsenmiştir; moskova, o sırada değerli müttefiki Türk devleti'ni destabilize edecek bir hareketin, zamanın emperyalist lideri londra'ya yarayacağına hükmetmiştir, bu hüküm yanlış değildir. Ancak bu doğru çıkarımdan, istidlal yoluyla, sait'in casusluğuna geçmek, doğru mantık olmamaktadır.

Arınç, kasaba avukatlığını aşamamış bir adamdır.

Cumhuriyet ile sofuluk birbirinin düşmanıdırlar.

Sosyalizmin çözümü, trotskiy ve mao'yu yaşatıyor. Ancak trotskizm ve maoizmin kökünü kazıyor.

Türkoloji temelinde bir ingiliz icadı ve disiplinidir.

Sezen hanım ishal olmuş ama ne yazık ki sezen hanım'dan çıkanların hepsi beste olmuş. (2007)

Her eylem bir bilgi akışı ya da radyasyondur. Mutlak cevabı vardır. Dağ çiçekleri bile habercidir. Titreşerek haber verirler, bu, bir haberdir.

Sevginin kaynağı ortaklıktır. Sevmek, bir başkasını geliştirmektir.

Aydınlarımızı yorduğumu biliyorum. Solumuzu ürküttüğümden kuşku duymuyorum. Şaşırmıyorum; yüreği dağlanmış ve iradesi çökertilmiş olanların gıdası yanlışlardır ve yanlışlar, bunları rahatlatıyor.

Aydın, aklıyla ve inatla mücadele eden insan'dır.

Doğan hızlan yazarsa ben de nicole kidman'im.

Sovyet düzeni kendi içinden ve ideolojik zaaf nedeniyle çöktü. Türkiye Cumhuriyeti, kendi içinden, ideolojik nedenle çökmektedir.

Aydın biraz da uyumsuz olabilendir. Yaşadığı ortam ile çelişkisi olan kimsedir. Aydın, biraz da kendisiyle çelişkisi olan kimsedir. Çünkü aydın, tanımı gereği, gelişen kimsedir. Ama çelişki olmadan gelişme olmaz. Aydın gelişen, gelişirken, biraz da, geliştiren kimsedir. Geliştirmeyen, aydın olmaz.

Ben bir amerikan sevmez yaratığım; amerikanofob olmaktan da mutluyum.

Israel'i devlet olmuş bir konspirasyon olarak tarif edebilirim.

Beni yoldaş öğrenciler yetiştirdi. beni ergin (günce) yetiştirdi, beni cemal (süreya) yetiştirdi, beni taner timur yetiştirdi.

Kemalizmin etkinliğinin kalkması, Türkiye'de şiddetin başlangıcıdır.(1986)

Ben bir imalat hatasıyım.

Doğrular, güçlü yürüyüşler içindir.

Diplomatik belgeler, şeyh ubeydullah ile bedirhan ahfadının, birbirini, ingiliz ve fransız makamlarına 'fransızci' ve 'ingilizci' olarak ihbar ettiğini göstermektedir; bu ihbarlar belgelidir. Ancak artık tümü açılmış ingiliz belgelerinde, sait ile ingilizler arasında herhangi bir temasın ve 'adamı olmanın' kaydına rastlamıyoruz.

Felsefe, kuşku; politika, ret ile başlar.

Siyasal iktisadin duygusuz fakat açıklayıcı mantığıyla bakınca ortaya şöyle bir sonuç çıkıyor: ufukta islam var. Aslında islamcı baskı şimdi de var. Ufukta olan daha derin bir dinsellik .(1979)

Yürüyemeyen, yürüyene kin duyar. dönek dönmeyene saldırır.

Aşkın kaynağı sonsuzu görebilmektir.

Ders kitapları, bilimsel gelişmenin ayak bağı ve giderek düşmanı oluyor.

İç savaşları dış savaşlardan ayırmak sanıldığı kadar kolay olmamaktadır.

Baskı, candan çok beyni hedef alıyor.

Sol, marksizm'den öncedir.

Yürek, aklın özgürlüğüdür.

Tek başına kendimi ne kadar geliştiririm' değil. 'kendi başıma başkasını nasıl geliştiririm' ilke budur.

Pratik günü yaşamaktır. Teori geleceği. Pratik, geleceği hazırlar; teori haber verir.

İtiraf, yüksek hızda çözülmedir.

Türk silahlı kuvvetleri'nin zoruyla, ülkeye görülmemiş bir dinsellik giydirdiler. Daha önceden başlamıştı, ancak, eylülist rejim, dincilikte, ölçü tanımıyordu.

Tanrı'lar mı peygamberleri, yoksa peygamberler mi tanrı'ları seçtiler; inönü, AtaTürk'e ve lenin, marx'a ne kadar muhtaçtılar, sorabiliyoruz. Belki de peygamberler tanrı'siz, kendilerini güvende hissetmiyorlar.

Ethem, bütün komutanlarını ve askerlerini, kurtuluş'a katılmaya ikna etmeye çalışmış ve mücadeleye bir tek kurşun sıkmamıştır. Elenler'e teslim olduktan sonra ethem'in mücadeleye hiçbir zararı olmamıştır. Ethem'in hain olduğunu kanıtlayan bir tek işaret bulunmamaktadır.

Tarihimizi zenginleştirdim, geleceğimizi bütünleştirdim.

Bir yanda sürüler ve diğer yanda oligarklar varsa, demokrasi bitmiştir. Ben olmuş atı kırbaçlamıyorum.

Aydın olmak aynı zamanda yapmamayı yapamamak demektir.

Lenin aşırı bir politisyen, marks aşırı bir bilimadamıdır.

Sovyetler birliği'nin çözülmesi ise kurdoloji'de bir boşluk yaratmıştır. Amerika'nın burada bir boşluk bırakmamak için hızla harekete geçtiğini görüyoruz.

Türkiye için, avrupa, bir bataklıktır.

Toplum; devrimcilere, akıllı ve inatçı şizofrenler olarak bakıyor. Hep hapse koyuyor ve fırsat buldukça başlarını vücutlarından ayırıyor.

Red, bir yeni bilme düzlemine başlangıçtır. Ütopya, aklın toplumsal duvarlarını yıkarak aklı güçlendirme işidir. Kurgu, teoridir.

Bizler kemalizm'den geri dönülmesini kabul etmeyiz. geriye baktığımızda, kemalizm, bizim frenimizdir. ileriye baktığımızda, kemalizm'in ötelerine açılma zorunluluğu duyuyoruz.

Tekelokrasi en despotik rejimdir ve orada korku, motordur.

Politika, iki düşman toprak arasındaki mayın tarlasında danstır.

Soysuzların görgüsüz dansına turizm adını veriyoruz.

Kapitalist düzende devlet, kapitalistlerindir. tekelli düzende, tekeller devletindir.

Türk aydını ön yıllarla olur, dergilerle doğar.

Yeni insan, yeni tarih demektir. Ben insanın geleceğini değiştirmek için tarihini değiştiriyorum.

Anayasanın, karakollardaki yangın talimatnamesinden daha kolay değiştirilebildiği bir iklimdeyiz, seçim hukuku bir pabuççu mustasıdır.

Edebiyat, toplumda, davranış bağlarını kuran düzendir.

Benim yaptığım tarihimizi zenginleştirmektir. Bu, tarihimizi halklaştırmak ve insanileştirmek anlamındadır.

Ya ufukları küçülüyor ya da küçük ufuklular büyüyor.

Türkiye, büyümezse küçülür.

27 mayıs, kesin bir halk hareketi ve devrimidir

Sınav, öğrenmenin düşmanıdır. Korkmadan, tembel suçlamasına aldırmadan, sınavsız eğitim istenmelidir.

Güven ve irade, ne yazık, pratikten ve dıştan geliyor.

En şiddetsiz toplumlar, geçmişi ve geleceğinde, en yoğun şiddet içeren toplumlardır.(1986)

Arkadaşlarım, dostlarım, yoldaşlarım bir toprak en saf olanlarındır. Bir ülke en doğru olanlarındır. Bir yurt uğruna savaşanlarındır

Büyük kurtarıcı'nın ve ismet paşa hazretleri'nin musul'un alınmasıyla ilgili bir vasiyeti olduğunu ben açıkladım.

Yüksek hedefleri öneriyorum. Sınavsız eğitim, sınavsız bir üniversite, sınavsız bir toplum için mücadele öneriyorum.

Tekelsi düzen şizofren yurttaşlar fabrikasıdır. egemenliğini, yurttaşlarını şizofren yaparak sürdürebiliyor.

Musul'u çok kolay verdik, hatay'ı çok kolay aldık.

Komedi, insanoğlunun önlenebilir çelişkilerinin gülünçlü görüntüsünü sergilemesi ise, ütopya da toplumsal düzeltilebilir bozuklukları gidermek için tasarılar hazırlamaktır.

Popülizm artı ampirizm eşittir köylü kurnazlığı.

Yüksek komutanlar, kemalizm'i çökerttiler.

Tarikatlar mı, judaizedirler. Başta gülen tarikatı, ısrael muhibbi'dirler. Kurtuluş'ta ingiliz muhibbi'leri bir avuçtular ve şimdi ısrael-muhibbi'leri sel oldular.

Kemalizm bizi ileriye götüremez. biz kemalizm'den geri düşmeyiz.

Pratik, teori değildir. Teori, tek tek pratikten çok ötedir. Teorinin geçerli sayılabilmesi için kendisine tıpa tıp uyan bir pratik bile gerekli değildir.

Tarih on yıllarla yazılır, on yıllar Türk aydının başını döndürür.

Tekeliyet'te darbe seçim'dir.

Sosyalist sistemin çöküşü ne ekonomik ve ne de teknokratiktir. sovyet sistemi öncelikle politik ve bunun içinde etik nedenlerle çöktü: sosyalist insanı yaratamadı.

Zülfü livaneli, çağın en büyük cambazidir. 15 yıl bekledim biriniz belki söylersiniz diye.. En sonunda 'teneke seslidir,' dedim. Herkes, 'hocam sağol,' demeye başladı.

Türk aydınını sarstım. Türkiye tarihinin altını üstüne getirdim.

Post-modernizm aydın düşmanlığıdır. Cehalete övgü'dür. İnsanlığın düşünce planındaki kazanımlarına karşı bir hunhar savaştır.

Darwin, mağaraya konan bir insanın körleştiğini yazıyor. İnsanın gelişmiş türü olan aydın da bunu tersi oluyor: karanlıkta gözü büyüyor.

1789-1991 çağı'nın sonrasındayız. Meraksızlar dünyasındayız. sürü sürü sürülere benziyoruz. en sürüler, en tepedeler.

Lenin, güçsüz rusya sosyalizmi ile güçlü rusya devrimci demokratlarını birleştirip, mucizevi yollarla iktidara götüren kimsedir; yolu, sosyalizmi iktidara götürüyor.

Ülkemiz, sermaye birikiminden başka bütün birikimlerin reddedildiği bir yapıya dönüşmek üzeredir.

Pamuk, Türkiye nüfusu içinde yazar olacak en son birkaç kişiden birisidir.

Aydın yaratmaya yönelmeyen aydın düşmanlığı gericiliktir.

Evlilik, en gizli özel mülkiyettir.

Halil berktay tarihçiyse ben de marilyn monroe'yum

Tampon devlet' olarak kurulmak, çöküş ile katolik nikâhi kıymaktır.

Demokrasi ile laiklik arasındaki tek ilişki, birbirinin zıttı olmalıdır.

12 eylül kemalizm'in reddidir.

En önemli kaygım, genç kuşakların yazdıklarımı yeterli ölçüde tartışmadan kabullenmeleridir.

Cumhuriyet iktidarı sınırlamak demektir ve her kim 'sınırsız iktidar' vaaz ediyorsa, bir Cumhuriyet düşmanı ve yıkıcısıdır.

Sufizm mi, tasavvuf da diyebiliriz, eninde-sonunda akıldan çıkmak'tır. Sürekli vecid ya da nöbet halidir.

Herkes yaptığı ise benzer. Bugün büyük başında çalışıp da öküz olmamak mümkün değildir. Zordur. (1992)

Teslim eden teslim alanın libaşında ise şiiri bir hal var, demektir.

İnsan aklı sonsuza yatkındır. insan yürüyüşü sonsuza yöneliktir. sonsuza bakmayan her yürüyüş tökezlemeye ve düşmeye mahkumdur.

Cumhuriyet, 19251926 yılında kurulmuştur.

İnsanlar uygar oldukları müddetçe en güzel soruları soramazlar, çocuk oldukları müddetçe en güzel sorulara koşarlar, kafalarında menedici bir kural veya sansür yoktur.

Nikah, sevginin tükeneceği korkusudur. bu nedenle, sevgiyi tüketmedir.

Uğur'un kaybı bana 'emir' geldi. Sürgüne çıkma kararım kesinleşmiştir.

Devrimci politka, eninde-sonunda, bir bilgi sorunudur. Devrimcilik, eninde-sonunda, epistemolojik bir süreçtir.

Şiddet bir ideolojiyi yerleştirmek içindir.(1986)

Altmışlı yıllarda teğmen olanlar şimdi orgeneral'dirler. Karşılarında gençlikleri var.

Yapısalcılık, akıl sürecinin dejenerasyonudur. Postmodernizm, akıl düşmanlığıdır.

Türk aydını mazoşisttir.

Sosyologlar hiç bir şey bilmezler.

Anadolu ihtilali, kemalist tarihin yazdığına oranla, daha belirgin bir sürekliliği ve çok daha az keskin bir kopuşu temsil etmektedir. Kemalist tarih, anadolu ihtilali'ni geçmişinden ve çevresinden gerçekte olduğundan çok daha derin bir biçimde koparmaktadır, kazılan hendekler zamanla doldurulamamıştır.

Mülkiyetin tabanında korku vardır. Korkunun kaldırıldığı bir toplumda cimri de özel mülkiyet de olmaz. Korkak mutlaka cimridir. Özel mülkiyet, biriktirilmiş cimriliktir.

Çocuk kadar yaratıcı, çiçek kadar kırılgan, kadın kadar patlamaya hazır; işte o devrim'dir.

Çerkez ethem'in yunan kuvvetleriyle birleştiği iddiası, bugün resmi tarihin parçasıdır, büyük bir tarih falsifikasyonudur.

Nazım hikmet ran'ın düz yazıları hiçbir şeydir.

Tekeliyet'te din ticareti ve porno fabrikasyonu zorunludur.

Türkiye tarihinde bir çerkez ethem olayı, bir mustafa suphi olayı ve bir inönü zaferi olayı var. Her biri ayrı ayrı yerlerde ve ayrı ayrı tarihlerde anlatılıyor. Şimdiye kadar yapılmayanı yaptım: hepsini beraber anlatmaya çalisttm. Başardığımı sanıyorum. Çünkü çok zor değil. Hepsi de 1920 yılı sonbaharında başlıyor ve 1921 ocak ayı sonunda bitiyor. Üçü de iç içe. Şu anlamda: çerkez etem ve mustafa suphi'yi temizlemeye kararlı anadolu ihtilâlcileri, temizlik hareketlerini maskeleyebilecek bir zafer arıyorlar. Mutlak yaratmak zorunluluğunu duyuyorlar. İnönü'de yaratıyorlar.

Truman doktrini, ortadoğu'nun emperyal sorumluluğunu, büyük britanya'dan birleşik devletler'e geçiriyordu. Bu Türkoloji'nin de devri anlamındadır. İkinci dünya savaşı sonrasından itibaren Türkoloji'nin bir amerikan disiplini haline geldiğini saptıyoruz.

Pkk pkk diye diye barzani'ye devlet kuruyoruz.

Eylülizm, Türkiye'de islam'ın altın çağıdır.

Hürriyet de, mutlak tanımı imkansız sözcük ve kavramlar arasında ve belki de basında yer alıyor; taşın hem özgür ve hem de esir olduğunu söylemek mümkündür ve bu hürriyetin anlatılmasındaki zorluğa işaret etmektedir. Hareket, istek veya alışkanlığını kaybetmiş katman veya sınıfları, hareket etmedikleri için özgürlükten yoksun sayabilir miyiz; bu nedenle, özgürlüğün bir hareket durumu ve sadece hareket durumu değil, aynı zamanda sınırlarda ve sınırları zorlayan hareket hali olduğunu kabul etmek mecburiyetindeyiz. Dolayısıyla, bir yanıyla öznede hareket isteği ve diğer yanıyla, sınırla çatışma hali yoksa, özgürlüğün varlığını söylemek, sözcüğün olumsuz anlamında, metafiziktir.

Tekeliyet'te yaşamak, en aşağılık hal'dir.

Bozanlar bozuluyorlar. İslamlaştıranlar, islam öncesi döneme koşuyorlar.

Kenan evren ne yaparsa israil için yapar.

Kundera çıktı, Türkiye'de yer yerinden oynadı, o zamanlar en sevdiklerim bile müridi olma yolundaydı ve ben, çok tatsız bir iş yaptım, bir cahil ve ihanete tapınan bir dejenere olduğunu kaydettim; sovyetler yıkıldıktan sonra artık köşesinde bir zavallıdır.

Ütopya, aklın egemen duvarlarını yıkabilmektir.

Pkk'yı pkk yapan kenan evren'dir. Diyarbakır hapishaneleri olmasa pkk'nın hiç bir gücü olmazdı. Bunları yapan kenan evren'dir.

Başkalarının cinayetlerini işlemeye mahkûmum; çünkü Cumhuriyet, yüksek estetik, yüksek ahlak ve yüksek akıl idaresidir.

Dinsellik mi eninde sonunda öğrenme kabiliyetini tüketmek olmalıdır. tarikat mı eninde sonunda dini bozmaktır.

Yazdıklarımla Türk düşüncesini altüst ettiğimi kabul ediyorum. Bana yöneltilen her türlü övgü ve bu arada husumetin kaynağında bu altüst edişin bulunduğunu biliyorum.

Politikada 'yenilgi', bilimde 'yanlış' en büyük öğretmendir.

İnsanın gelişmesi, kendisini sevmenin yerine karşı cinsi koymasıdır.

İster imam nikahı olsun, ister kilisede tamamlansın ve ister laik yerel yöneticiler tarafından imzalansın, nikah, bir borçlar hukuku sözleşmesidir. temelinde birlikteliği başlatmak değil, sürekliliğini güvence altına almak var.

Türkoloji esasında bir ingiliz keşfi ise, rusya'nın da, kurdoloji'yi keşfederek buna cevap vermesini beklemek zorunludur.

Korkana, korkuyu ve haine ihaneti anlatmak imkansızdır.

Yoğunlaşmış düşünce eylemdir. Yoğunlaşmış eylem teori.

Türkiye'yi dar kemalizmle kurtaramazsınız.

Sosyalizm hala kişilikli insan yaratmanın tek düzenidir.

Faşizme tırmanış ve laisizmden kopuş el eledir.(1976)

Sanatta popülizm, politikada dar pratik, bilimde amprisizm Türkiye'yi kemiriyor.

Devrimci politkacı; kendisiyle düşman merkezler arasında eylemli-bilgi oyunları kuran ve oynayandır.

Emperyalist aşamada insan, ilke olarak, yeteneksiz ve beceriksizdir.

Yön arayıcısı değil, devrimciydi. Devrimci doğan bir inattır; yolundan hiç dönmedi. Kendi yoluna gölge düşürecek en küçük bir adım atmadı.

Doğru peşinde koşmak, bir savaşa razı olmak anlamındadır.

Modern bilgi teorisi, yaşamı gerçek bir heyecan haline sokmuştur. Bilgi ile maddenin ayrılmadığı bir zamanda, üç bir aktivist için, yaşam, teori ve yaşama alanı ise epistemolojidir.

1956-1966 dönemini Türkiye'de kemalizm'in en yüksek, en parlak, en yaratıcı, en coşkulu dönemi olarak düşünmek gerekir.

Kemalizm'i biz icat ettik.'biz' ellili yılların eylemcilerini anlatmaktadır.

Ama Türkoloji'nin batı ve kurdoloji'nin rusya kaynaklı olduğunu ileri sürerken, rusya'da Türkoloji çalışmalarının olmadığını düşünmemiz ve anlamamız imkansızdır; böylesinin çok yanıltıcı olacağını belirtmek durumdayız.

Tarihini değiştiremeyenler, talihini değiştiremezler.

Hamidizm'den iki yol çıkar. biri, kemalizm ve diğeri enverizm'dir.

Ordu'yu açıklayıcı olarak kullanmak, ahmakçadır. Ordu açıklanmaya muhtaçtır.

Hürriyet gazetesi, ısrael'in kuruluşuyla senkronizedir. ısrael'in kuruluşunu desteklemek için var.

Zor hapislik, güzel aşklar türünden, anatomi ve fizyoloji dersidir, insana kendi vücudunu öğretiyorlar.

Kap-kaç, mülkiyete karşı, bir düşük yoğunluklu isyandır.

Sorumluluğundan kaçmak; insanın kendisine ihaneti oluyor.

Soldaki iç savaş, aynı zamanda, sabetayizmin iç savaşı'dır.

Demokrat; yılgın, yılışık insan türüdür.

Ben, bana demokrat denilirse bunu küfür sayıyorum. ben demokrat değilim.

Hocalarıma büyük şükran duyuyorum, lisedekilere de üniversitedekilere de. Ama bir üniversite ne demektir biliyor musun? Ben eğer üniversiteyi birincilikle bitirdiysem, ben bugün bu hale geldiysem, bu, üniversite kantinindeki yoldaş öğrenci arkadaşlarımın katkılarıyla oldu. Beni onlar yetiştirdi.

Kurtuluş hep umulmadık zamandadır.

Kafkasya'yı kemalistler sovyetize ettiler.

Aşk, devrim, bilim, ayrıntıdadır.

Kin, insana akıllı işler yaptırıyor.

Önce Türkoloji ve sonra kurdolojinin doğuş ve gelişmesinde emperyalizm ve emperyalistler arasındaki çatışmanın önemli rolünü netlikle görebiliyoruz.

Eskiden cahil diyorduk ve şimdilerde kibar olduk, üniversite hocası diyoruz.

İlericilik, yeniliğe düşman halkı yenilikçi yapma mücadelesidir.

Bilim, basit ipuçlarından büyük sistemlere uzanan bir kurgudur.

Solcu aydın, serseri aydın ile hesapsız delikanlının birleşimidir.

Türk gericiliği ile kürt gericiliğinin ittifakını önlemek ve Türk devrimciliği ile kürt ilericiliğinin ittifakını kurmak, bu benim yürüyüş ilkelerimden ve en önemlilerinden birisidir.

Marx'ta en büyük revizyonu yaparak, marx'ı iktidara götüren lenin'dir.

Devrim, kopuş demektir ve devrimciler, kopuşu ön plana çıkarırlar. Bilim devamlılıktır, bilim adamları sürekliliği işlerler.

Filozof kant iyi'nin kendi halinde iyi olduğunu yazıyordu. Ben de doğru peşinde koşmanın başlı başına, doğru olduğuna inanıyorum.

Sevgiyi sosyalizmden çıkarmak, insanı sosyalizmin dışına itmekle birdir.

Türk aydını tercüme odasında doğdu, ancak bir büyük öğretmeni var: yenilgi öğretmen.

Dil ve bilim, insanlığın en büyük ve en yaratıcı iki basitlemesidir.

Tezler'de, bir biçki makinasının başında olduğumu düşünüyordum; baba mesleğim, hizarcılıktı ve fabrika denebilirdi, kütükleri kesip düzlemeye bayılırdım. Kolumu kaptırabilirdim, beni, yaklaştırmazlardı.

İnsan, başkasını beğenirken, kendinde olanı beğenir.

Eylülist darbe, tekelli düzeni temel renk ve çizgi yapma operasyonudur.

Yaşamak, bir dünyaya gözleri kapamalı ve bir başka dünyaya bakmaktır; yürek istiyor. Yaşamaktan korkmak, yozlaşmak oluyor

Marksizm bu topraklarda biterse dünyada biter.

Hapishanelerimizin tarihi, bir açıdan mizahımızın tarihidir. Ve mizah en barışçıl silahımızdır.

Her büyük devalüasyon Türkiye'de rejim değişikliğine neden olur.

Tekelli düzende dünyanın her yanında büyük basın devletleşmiştir.

27 mayıs, halk hareketinin orduyu etkilemesidir. 12 mart ve 12 eylül halka karşıdır.

Ölüm, son derece teorik'tır. İntihar, eylemsiz ölüm'dür.

Yönetici için korkutma şiddetin kendisinden daha etkilidir.

Türkiye 'de faşizmin kütle temeli, ancak islam'a dayanılarak yaratılabilir.(1976)

İnsanın gelişmesi, tanrı'yı içinden çıkarıp yerine aklı koymasıdır.

İnsanlık hep kendisini arayan bir serüvendir.

Yalnızlık korkusu, Türk aydınının obsesyonudur.

Ne manda kahramanlarımız ne de manda hainlerimiz var.

Saymak istemiyorum, a- birinci inönü zaferi'nin yokluğu, b- ilk kurşun'ün izmir'de değil, dörtyol'da atıldığı, c- çerkez ethem'in hain ve d- şeyh sait'in casus olmadığı, e- sovyetler birliği'nin, Türkiye'den toprak ve us istemediği, benim, bilimsel hizarın marifetleri arasındadır. Hepsi değil, son derece küçük yüklemedir. Bunlara, bir tür olumsuzlaştırma da diyebiliriz.

Ortalama tüketici, önce kendisini tüketen'dir.

Plütokrasinin altmışlı ve yetmişli yıllardan korkusu, Cumhuriyet'ten korku olmuştur. asıl yıkmak isteyen, plütokrasidir. yıkıcıları, yarattılar.

Toplumumuz, üst üste konmuş paranınki dışında bütün derinliklerden korkuyor.

Beni çıkartın, son 40 yılda Türkiye'de hiçbir ciddi tartışma kalmaz!

Şimdi çok daha kapsamlı bir askeri müdahalenin tersini yapması mümkün. Tersi şu: erbakan'ı Türkiye siyaset sahnesinden silip erbakan'ın temsil ettiği islamcı dinsel politikayı daha yoğun bir biçimde uygulamak. (1979)

Felsefe, mekanı boşluk, hedefi sonsuzluk olan, bir bilgi serüvenidir.

Yozluk, ideolojik planda, bir yanlışlıklar kokteylidir.

Teorik geleneği olmayan aydın bukalemun özelliği gösterir.

İşçi sınıfı dalkavukluğu işçi sınıfını sıfırlamaktır.

Dünya, yirminci yüzyılın orta çağını yaşıyor.(1985)

Israel, Türkiye'de ısrael'de olduğundan daha güçlüdür.

Devlet, bir durumdur ve demokrasi, bir devlet durumudur.

Hamid, bir politika okulu'dur ve soğukkanlı incelemeden bugünü anlamak zordur.

Ülkede 'meşruiyet' kavramı, meşruiyetini yitirmiştir.

Soramayan toplum cansızdır.

Yorumlar 1 Adet

Perihan

salih1159

[3399] numaralı söz için:
sonuna kadar katılıyorum, bende yıllardır, hala kitap okuyan geri zekalılar var diyorum. Neden mi hangi kitap ne kitabi onun bunun saçma sapan düşünceleri beni ne ilgilendirir, örneğin kavgam yada ateist darvin yada emanuela vs. adam haklı söylenecek bir şey yok çünkü durumumuz ortada.

Yorum Yaz

söz kimin Alfabetik Liste