Paul Lafargue Sözleri ve Hayatı

söz kimin

Bu sayfada Fransız uyruklu düşünür ve eylem adamı Paul Lafargue ait 16 adet sözleri / alıntıları ve hayatı yer almaktadır. Paul Lafargue kimdir? Ölüm / doğum tarihi kaçtır? Paul Lafargue mesleği, nereli, hayatının özeti, kısaca özgeçmişi, kaç yaşında gibi bilgilere ulaşacaksınız.

Paul Lafargue
  • Adı: Paul Lafargue
  • Doğum: 15 Ocak 1842
  • Ölüm: 26 Kasım 1911
  • Mesleği: Fransız uyruklu düşünür ve eylem adamı
Paul Lafargue Kimdir Sayfası

Bu sayfada Paul Lafargue hayatının özeti yani kısaca hayatı hakkında bilgi vermeye çalışacağız. Paul Lafargue sayfasında hata veya düzeltme bildirimi için lütfen çekinmeden bizimle irtibata geçiniz. Bildirin.

Paul Lafaɾgue (15 Ocak 1842-26 Кasım 1911); Fɾansız uyɾuklu düşünüɾ ve eylem adamı.

Küba'nın Santiago kentinde doğdu. Dokuz yaşındayken ailesiyle biɾlikte göçtüğü Fɾansa'da Tıp Akademisi'ne yazıldı. Üniveɾsitede, kɾalcı hükümete kaɾşı gideɾek genişleyen gençlik devinimine katıldı.

Yine aynı dönemde yoğun biɾ okuma uğɾaşına daldı. Hegel'den Feueɾbach'a, Fouɾieɾ'den Comte'a kadaɾ pek çok düşünüɾün yaρıtlaɾını okumasına kaɾşın, özellikle Pɾoudhon'dan etkilendi.

1865'te Maɾx'la tanışmasının, üzeɾindeki Pɾoudhon etkisinin kıɾılmasında büyük ɾolü oldu. sozkimin.com Maɾx "yakışıklı, zeki, eneɾjik ve spoɾtif" bulduğu bu gencin, kızı Lauɾa'yla evleneɾek aileye katılmasına da izin veɾdi.

Siyasal etkinlikleri nedeniyle Akademi'den uzaklaştırılınca, öğrenimini Londra'da tamamladı ve karısı Laura'yla birlikte yeniden Paris'e döndü. Art arda üç çocuğunu da yitirmesi üzerine tıptan soğudu; kendini tümüyle sosyalist düşünce ve eyleme adamaya karar verdi. Fransız Sosyalist Partisi'nin kurucuları arasında yer aldı, işςi devinimlerinin örgütlenmesine yazılarıyla katkıda bulundu.

1911 yılında karısıyla birlikte kendini öldürdü. Yaşlılığın, beden ve zihin güçlerini azar azar kemirdiğini görmek istemeyen Lafargue, yetmiş yaşını aşmamak üzere kendine verdiği sözü tutmuş oluyordu.
kaynak: wiki

Kitaρları
Le matérialisme économique de Кarl Marx, (1883)
Cours d'économie sociale, (1884)
Le droit à la paresse, (1880, sonraki revize 1883)
The Evolution of Property from Savagery to Civilization, (1891), (yeni basım, 1905)
Le socialisme utopique, (1892)
Le communisme et l'évolution économique, (1892)
Le socialisme et la conquête des pouvoirs publics, (1899)
La question de la femme Paris, 1904
Le déterminisme économique de Кarl Marx, (1909)
The Right to Be Lazy, 1883 (1883 Versiyonunun İngilizce çevirisi Le droit à la paresse )

Paul Lafargue Sözleri 16 Adet

Aşağıdaki Paul Lafargue sözleri hakkında hata olduğunu düşünüyorsanız veya sayfamızda bulunmayan Paul Lafargue sözlerini sayfaya ilave etmemizi istiyorsanız irtibata geçiniz. Bildirin.

Tüm bireysel ve toplumsal sefalet, çalışma tutkusundan doğmuştur.

Çağımız, çalışma yüzyılıdır, diyorlar; aslında acının, yoksulluğun, kokuşmuşluğun yüzyılıdır.

Yoksul uluslarda halk rahat rahat yaşar; zengin uluslardaysa halk genellikle fakirdir.

Ürettiğimiz tüm mallar, sürümleri kolay olsun ama çok dayanmasın diye, bile bile üstünkörü yapılıyor. Ürünlerinin nitelikleri dolayısıyla insanlığın ilk dönemlerine nasıl taş çağı, tunç çağı deniyorsa, bizim çağımıza da kalpazanlar çağı denecektir.

İlerlemenin tek yolu, Tanrıya savaş açmaktır.

Çalışın, çalışın proleterler, toplumsal serveti ve kendi yoksulluğunuzu artırmak için çalışın. Çalışın ki, daha da yoksullaşarak daha çok çalışmak ve yoksullaşmak için birtakım nedenleriniz olsun. Kapitalist üretimin acımasız yasası budur işte.

Tembellik hakkı deyince, şöyle yan gelip yatmak, ekmek elden su gölden bir yaşam gelir insanın aklına önce, 'armut piş, ağzıma düş' deyimine uygun bir yaşam... Oysa, emek sarfetmeden insanca bir yaşam elde edilemez.

Bir köyün orta yerinde bir fabrika kurmaktansa, oraya veba tohumları saçmak, su kaynaklarını zehirlemek daha iyidir. Fabrika işçiliğini başlatın, ne neşe kalır ortada ne sağlık ne de özgürlük. Yaşamı güzel ve yaşanmaya değer yapan ne varsa, hepsi gider.

Kapitalist toplumda çalışma, her türlü düşünsel yozlaşmanın, her türlü örgensel bozukluğun nedenidir. İki elli uşak takımının baktığı Rothschild ahırlarının safkan atlarını; Normandiya çiftliklerinin toprağı süren, gübreyi taşıyan, ekini ambarlayan ağır yük hayvanıyla karşılaştırın bir. Ticaret misyonerlerinin henüz Hıristiyanlıkla, frengi ve çalışma dogmasıyla kokuşturamadıkları soylu vahşilere, sonra da, bizim o zavallı makine uşaklarına bir bakın hele.

Ey burjuvazinin devrimci ilkelerinin sefil başarısızlığı! Ey tanrısı İlerleme'nin iç karartıcı armağanı! İnsanseverler, miskinlik ederek zenginleşmek için yoksullara iş verenleri insanlığın velinimeti diye alkışlıyorlar. Kırsal bir yerleşimin orta yerine fabrika dikmektense, veba tohumu ekmek, su kaynaklarını zehirlemek daha iyidir. Fabrikada çalışmayı başlatın, neşeye sağlığa, özgürlüğe elveda deyin; hayatı güzel ve yaşanmaya değer kılan her şeye elveda.

Çalışın, çalışın proleterler, toplumsal serveti ve kendi yoksulluğunuzu artırmak için çalışın. Çalışın ki, daha da yoksullaşarak daha çok çalışmak ve yoksullaşmak için birtakım nedenleriniz olsun. Kapitalist üretimin acımasız yasası budur işte.

Sosyalizm, ırkların ve cinsiyetlerin eşit olduğunu savunan tarihteki tek taraf(parti)dir.

Çalışın, çalışın, proleterler, toplumsal serveti büyütmek ve bireysel sefaletinizi arttırmak için çalışın; çalışın ki, daha da yoksullaşarak, çalışmak ve sefil düşmek için daha fazla gerekçeniz olsun. Kapitalist üretimin insanın gözünün yaşına bakmayan yasası budur.

Bilim tanrıyı yok saymıyor, daha iyisini yapıyor; onu gereksiz kılıyor.

Kapitalist uygarlığın egemen olduğu ulusların işçi sınıflarını garip bir çılgınlık sarıp sarmalamıştır. Bu çılgınlık, iki yüzyıldan beri, acılı insanlığı inim inim inleten bireysel ve toplumsal yoksunluklara yol açmaktadır. Bu çılgınlık, çalışma aşkı; bireyin, onunla birlikte çoluk çocuğunun yaşam gücünü tüketecek denli aşırıya kaçan çalışma tutkusudur. Rahipler, din adamları, iktisatçılar ve ahlakçılar bu akıl sapıncına karış çıkacak yerde, çalışmayı kutsallaştırmışlardır!

İşçilerin, kendilerini öldürürcesine çalışma ve yokluk içinde sürünerek yaşama gibi çılgınlığı karşısında, kapitalizmin büyük üretim sorunu üretici bulmak ve onların gücünü iki katına çıkarmak değil, tüketici bulmak, isteklerini kamçılamak ve onlarda sahte gereksinimler yaratmaktır artık.

Yorumlar 0 Adet

Burası çok ıssız, henüz yorum yazılmamış.

İlk yorum yazan sen ol!

Yorum Yaz

Kim Söylemiş Olabilir

Biz insanların iki sorunu var; birincisi ne zaman başlamak gerektiğini, ikincisi ise ne zaman duracağını bilememek.

Misafirlerin Baktığı

söz kimin Alfabetik Liste