Maurice Merleau Ponty Sözleri ve Hayatı

söz kimin

Bu sayfada Fransız filozof Maurice Merleau Ponty ait 26 adet sözleri / alıntıları ve hayatı yer almaktadır. Maurice Merleau Ponty kimdir? Ölüm / doğum tarihi kaçtır? Maurice Jean Jacques Merleau Ponty mesleği, nereli, hayatının özeti, kısaca özgeçmişi, kaç yaşında gibi bilgilere ulaşacaksınız.

Maurice Merleau Ponty
  • Adı: Maurice Merleau Ponty
  • Doğum: 14 Mart 1908
  • Ölüm: 3 Mayıs 1961
  • Mesleği: Fransız filozof
Maurice Merleau Ponty Kimdir Sayfası

Bu sayfada Maurice Merleau Ponty hayatının özeti yani kısaca hayatı hakkında bilgi vermeye çalışacağız. Maurice Merleau Ponty sayfasında hata veya düzeltme bildirimi için lütfen çekinmeden bizimle irtibata geçiniz. Bildirin.

Maurice Merleau Ponty, 20. yüzyılın önemli Fransız filozoflarından biridir.

Fenomenoloji ve varoluşçu düşüncenin önde gelen temsilcilerinden biri olarak kabul edilir.

1930'lu ve 1940'lı yıllarda, fenomenolojik felsefeyi ve varoluşçuluğu kendi düşünceleriyle harmanlayarak, insan algısının ve deneyiminin anlamını anlamaya çalıştı.

1924'te olgunluk sınavını, Fransa'da belli bir akademik derece olan baccalauréat ile vermiştir. 1926 yılından itibaren Jean Paul SartreSimone de Beauvoir ve Jean Hyppolite ile tanışmıştır.

Maurice Merleau Ponty, Paris'te Yüksek Öğretmen Okulu'nda öğrenim gördü. 1930 yılında felsefe ögretmenligi sınavını verdi. Onda ilk olarak Leon Brunschvicgs ve Henri Bergson'un yazılarının etkisi görülür. Ardından Emilie Breher ve Jean Laporte'nin etkilerinden sözedilebilir. Ancak düşüncelerinin şekillenmesinde Fenomenolojinin ve özellikle Edmund Husserl'in belirgin etkileri olduğu açık olarak vurgulanması gereken bir noktadır.

1931-1935 yıllarında Maurice Merleau Ponty, Beauvais ve Chartre'de ögretmenlik yapmıştır. 1935-1937'de Esprit adlı bir dergide çalışmıştır. 1935'ten itibaren, Alexandre Kojéve'nin Georg Wilhelm Friedrich Hegel okumalarına dahil olur ve üniversitedeyken Karl Marx okur.



1939'dan sonra Paris'te çeşitli okullarda felsefe ögretmenliği yapmış, 1945 yılında doktorasını vermiş ve Lyon Üniversitesi'nde profesör olmuştur.

1945-1952 arasında Les Temps Modernes'nin yayın yönetmenliğini Jean Paul Sartre ile birlikte paylaştı.

1949-1954 yıllarında, Sarborn'de profesör olarak Çocuk psikolojisi ve Pedagoji üzerine çalıştı. sozkimin.com 1952 yılında da ünlü College de France'da felsefe profesörü oldu.

1955 yılından itibaren Sarte ve Boauvoir ile arası açılmaya başladı.

1959 yılında etkileyici ve onun çok yönlü fenomenolojisini gösteren Görünür ile Görünmez yazmaya başladı, ancak kitabı tamamlayamadı. 3 Mayıs 1961'de beklemedik bir şekilde erken yaşta öldü.

Maurice Merleau Ponty'nin felsefi düşünceleri oldukça geniş kapsamlıdır ve zaman içinde evrim geçirmiştir. Onun felsefesini anlamak için özellikle fenomenoloji ve varoluşçulukla yakından ilişkilendirilen ana konulara değinebiliriz:

1- Fenomenoloji: Maurice Merleau Ponty'nin felsefesi, fenomenoloji geleneğine dayanmaktadır. Fenomenoloji, fenomenlerin (görünen nesnelerin) doğasını anlamaya odaklanan bir felsefi yöntemdir. Maurice Merleau Ponty, fenomenleri nesneler ve bilinç arasındaki ayrım yerine, bir bütün olarak düşünmüştür. Ona göre, nesneler ve bilinç, dünyayla bağlantılı olarak birbirine karşılıklı olarak etkileşen unsurlardır.

2- Algı ve Beden: Maurice Merleau Ponty'nin en önemli katkılarından biri, algı ve beden arasındaki ilişkiyi anlamaya yönelik düşünceleridir. Ona göre, insan algısı sadece zihinsel bir süreç değil, bedensel deneyimle de iç içedir. Beden, dünyayı algılayan ve anlamlandıran bir araç olarak önemli bir rol oynar. Dünyayı algılamak, bedenimizin etkileşim halinde olduğu çevreyi anlamlandırmak anlamına gelir.

3- Fenomenolojik Ontoloji: Maurice Merleau Ponty, varoluşçu düşünceyle de ilgilenmiştir, ancak kendisi bir varoluşçu filozof değildir. Fenomenolojik ontoloji, varlığın doğasını anlamaya yönelik bir yaklaşımdır. Maurice Merleau Ponty, varlığın öznelliğini ve nesnelliğini birlikte ele alan bir ontoloji geliştirmiştir. Ona göre, insan dünyayla birlikte var olur ve dünya insanın deneyiminde var olur.

4- Diğer ve Öteki: Maurice Merleau Ponty, diğer insanlarla ilişkilerimizi de önemli bir konu olarak ele almıştır. Özellikle, başkalarının gözleri aracılığıyla kendimizi ve dünyayı nasıl algıladığımızı vurgulamıştır. Başkalarının bakışları, kişisel kimliğimizi şekillendiren ve sosyal bağlamda yerimizi belirleyen bir etkendir.

5- Sanat ve Estetik: Maurice Merleau Ponty, sanatın ve estetiğin insan algısı ve dünya ile ilişkisi üzerindeki etkilerini de incelemiştir. Sanatın insan deneyimini nasıl zenginleştirdiği ve duygularımızı nasıl etkilediği konuları üzerinde durmuştur.

Bu, Maurice Merleau Ponty'nin temel felsefi düşüncelerinden bazılarıdır. Onun felsefesi, insanın dünyayla olan ilişkisini, bedensel deneyimi ve algıyı merkezine alarak, insan deneyimini anlamaya yönelik önemli bir katkıdır.

Maurice Merleau Ponty Sözleri 26 Adet

Aşağıdaki Maurice Merleau Ponty sözleri hakkında hata olduğunu düşünüyorsanız veya sayfamızda bulunmayan Maurice Merleau Ponty sözlerini sayfaya ilave etmemizi istiyorsanız irtibata geçiniz. Bildirin.

Biçim ile zemin, söylenen ile söyleyiş birbirinden ayrı varolamaz.

Bir şey görmem yeter, ona ulaşmayı bilmem için.

Restore etmek asla yeniden kurmak değildir, restore etmek maskelemektir.

Evrensele ulaşacak şekilde, özgünlüğümüzü terk ederek değil, onu başkalarına ulaşmanın bir yolu haline getirerek, durumları karşılıklı anlaşılır kılan gizemli yakınlığı sayesinde ulaşacağız.

Bu nedenle, doğal dünyadan sonra, sosyal dünyayı da yeniden keşfetmeliyiz; onu bir nesne veya nesneler topluluğu olarak değil, varoluşun sürekli bir alanı veya boyutu olarak görmeliyiz.

Descartes'e göre algı bilimin henüz açık hale getirilmemiş bir başlangıcından öte bir şey değil.

Et, dünyanın kalbinde bulunur.

Bir dilin tam anlamı asla başka bir dile çevrilemez. Birkaç dil konuşabiliriz ama bunlardan biri her zaman içinde yaşadığımız dil olarak kalır.

Hem herkes yalnızdır, hem de hiç kimse başkalarından vazgeçemez.

Ağaçların kokusunu resmedebilmek gerek derdi Cezanne.

Kesinliğin özü, sadece şartlarla belirlenmektir.

İlkeler pratiğe geçmiyorlarsa birer aldatmacadırlar.

Senin kırmızıyı nasıl gördüğünü bilemem , sen de benim kırmızıyı nasıl gördüğümü bilemezsin. Bu bilinç ayrımımiz ise sadece iletişim eksikliğimizi fark ettiğimizde ortaya çıkacaktır.

Bir açıklama talep etmek, anlaşılmayanı daha da anlaşılmaz hale getirmektir.

Dünya ve ben birbirimizin içindeyiz.

Vücut, ruhun doğum uzayıdır ve varolan başka her uzayın dölyatağı.

Dış görünüşle gerçeklik arasındaki ilgi neyse algıyla bilim arasındaki ilişki de o.

Dünya düşündüğüm değil yaşadığım şeydir.

Ben değiştiğimde veya sevilen kişi değiştiğinde sonlanır.. Sahte sevginin sahte olduğu ise ben kendime geldiğimde ortaya çıkar.

Pascal'ın dediği gibi, öğretiler biraz sıkıştırıldığında, çelişkilerle dolup taşarlar, oysa bir açıklık havasına sahiptirler, ilk bakışta anlamlıdırlar.

Hiçbir toplu yaşam yok ki kendimiz olma yükünü omuzlarımızdan alsın.

Hiçbir şey dışarıdan beni belirlemez, sadece üzerimde hiçbir etki yapmadığı için değil, aksine, başlangıçtan itibaren dışarıda ve dünyaya açık olduğum için.

Eğer bu dünya bir şiirse, onun anlamını ilk bakışta gördüğümüz için değil, tesadüfi olaylarının ve paradokslarının gücü sayesinde öyledir.

Tanrı'yı düşünmenin insana özgü olduğunu düşünüyorum, ama bu Tanrı'nın varolduğu anlamına gelmez.

İnsan, bir vücut ve bir ruh değil, bir vücut ile bir ruhtur.

İlkeler pratiğe geçmiyorlarsa birer aldatmacadırlar.

Yorumlar 0 Adet

Burası çok ıssız, henüz yorum yazılmamış.

İlk yorum yazan sen ol!

Yorum Yaz

söz kimin Alfabetik Liste