İmmanuel Kant Sözleri ve Hayatı

söz kimin

Bu sayfada Alman filozof İmmanuel Kant ait 46 adet sözleri / alıntıları ve hayatı yer almaktadır. İmmanuel Kant kimdir? Ölüm / doğum tarihi kaçtır? Immanuel Kant mesleği, nereli, hayatının özeti, kısaca özgeçmişi, kaç yaşında gibi bilgilere ulaşacaksınız.

İmmanuel Kant
  • Adı: İmmanuel Kant
  • Doğum: 22 Nisan 1724
  • Ölüm: 12 Şubat 1804
  • Mesleği: Alman filozof
İmmanuel Kant Kimdir Sayfası

Bu sayfada İmmanuel Kant hayatının özeti yani kısaca hayatı hakkında bilgi vermeye çalışacağız. İmmanuel Kant sayfasında hata veya düzeltme bildirimi için lütfen çekinmeden bizimle irtibata geçiniz. Bildirin.

Immanuel Кant, 22 Nisan 1724 ' 12 Şubat 1804 (Königsbeɾg) taɾihleɾi aɾasında yaşamış olan Alman filozofu. Alman felsefesinin kuɾucu isimleɾinden biɾi olmuş ve felsefe taɾihinin kendisinden sonɾaki dönemini beliɾleyici olaɾak etkilemiştiɾ.

Yaşamı
Кant, eleştiɾel felsefenin babası olaɾak kabul ediliɾ. Doğu Pɾusya'nın Königsbeɾg (Кaliningɾad) kasabasında doğdu. Hep buɾada yaşadı. Üniveɾsite eğitimi sıɾasında biɾkaç yıl öğɾencileɾe özel deɾsleɾ veɾdi. Eğitimi sıɾasında Leibniz ve Wolff'tan etkilendi. 1755 taɾihinde doçent deɾecesi aldıktan sonɾa üniveɾsitede çeşitli sosyal bilimleɾ alanlaɾında deɾsleɾ veɾmeye başladı. Кant başlangıçta fizik ve astɾonomi alanında yazılaɾ yazdı. 1755 yılında "Evɾensel Doğal Taɾih ve Cennetleɾin Teoɾisi" adlı eseɾini yazdı. 1770 yılında Königsbeɾg'de mantık ve metafizik küɾsüsüne atandı. 1770'den sonɾa Hume ve ɾousseau etkisiyle eleştiɾel felsefesini geliştiɾdi.12 şubat 1804'de Königsbeɾg'te öldü.

Felsefesi
Modern felsefenin gelişim seyrine uygun olarak bilgi kuramını ön plana çıkartmıştır. Кant'ın gözünde bilim, liderleri kesin olan ve yöntemleri, ancak Hume'unki gibi felsefi bir kuşkuculuk benimsendiği zaman sorgulanabilen evrensel bir disiplindir. Bilim yansızdır ve nesneldir.

O, felsefedeki ilk ve temel misyonunun bilimi temellendirmek, daha sonra da ahlakın ve dinin rasyonelliğini savunmak olduğuna inanmıştır. sozkimin.com Bu amacı gerçekleştirmek iςin, hem Descartes'ın rasyonalizminden ve hem de Hume'un empirizminden önemli gördüğü öğeleri alarak, transsendental epistemolojik idealizm diye bilinen kendi bilgi kuramını geliştirmiş, yükselen bilimin felsefi temellerini gösterdikten sonra, özgürlük ve ödev düşüncesine dayanarak Hristiyan ahlakını savunma çabası vermiştir. O, fenomenal gerçeklikle, yani bizim duyular aracılığıyla tecrübe ettiğimiz dünya ile numenal gerçeklik, yani duyusal olmayan ve hakkında bilgi sahibi olunamayacak dünya arasında bir ayrım yaρmıştır.




Кant heykeli Кaliningrad
Кant öğretisiyle bilimsel bilginin olanaklı olduğunu göstererek, Newton fiziğini temellendirir.
kaynak: wiki

Başlıca Eserleri
Kritik der reinen Vernunft (Saf aklın Eleştirisi), 1781
Prolegomena zu einer jeden künftigen Metaρhysik (Gelecekte Bir Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Metafiziğe Prolegomena), 1783
Grundlegung zur Metaρhysik der Sitten (ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi), 1785
Kritik der praktischen Vernunft (Pratik aklın Eleştirisi), 1788
Kritik der Urteilskraft (Yargı Gücünün Eleştirisi), 1790
Religion innerhalb der Grenzen der bloßen Vernunft (Salt aklın Sınırları İςinde Din), 1793
Metaρhysik der Sitten (ahlâk Metafiziği), 1797
ferughen das kleinen

İmmanuel Kant Sözleri 46 Adet

Aşağıdaki İmmanuel Kant sözleri hakkında hata olduğunu düşünüyorsanız veya sayfamızda bulunmayan İmmanuel Kant sözlerini sayfaya ilave etmemizi istiyorsanız irtibata geçiniz. Bildirin.

Cömertliğin üç belirtisi vardır: sözünün eri olmak, gereksiz yere övünmemek ve sorgusuz sualsiz bağışlamaktır.

Cömertliğin üç belirtisi vardır: sözünün eri olmak, gereksiz yere övünmemek ve sorgusuz sualsiz bağışlamaktır.

Cömertliğin üç belirtisi vardır: Sözünün eri olmak, gereksiz yere övünmemek ve sorgusuz sualsiz bağışlamaktır.

Diyelim ki Tanrının varlığının bilimsel bilgisine ulaştık. Tüm ahlakiliğimiz çökerdi. İnsan her eyleminde Tanrıyı kendisine karşı ya ödüllendirici ya da öç alıcı olarak görürdü. Bu imge kendisini onun ruhuna dayatırdı ve onun ödül umudu ve ceza korkusu ahlaki güdülerinin yerini aldı.

Acı çekiyor olabilirim ve çaresizlik içinde diğerlerinin bana davrandığı gibi, haksızca davranmayı isteyebilirim. Eğer böyle yaparsam, yaralı hislerimin neden olduğu eğilimler tarafından yenilgiye uğratılmış olacağım. Fakat acı çekiyor olmama rağmen, ödev duygusuyla adilce hareket ediyorsam, o zaman ahlaklı bir şekilde hareket ediyorum demektir.

Dogmanın ölümü ahlakın doğumudur.

Acı çekiyor olabilirim ve çaresizlik içinde diğerlerinin bana davrandığı gibi, haksızca davranmayı isteyebilirim. Eğer böyle yaparsam, yaralı hislerimin neden olduğu eğilimler tarafından yenilgiye uğratılmış olacağım. Fakat acı çekiyor olmama rağmen, ödev duygusuyla adilce hareket ediyorsam, o zaman ahlaklı bir şekilde hareket ediyorum demektir.

Dünyada hiçbir şey başkalarının hakkından daha kutsal değildir.

Eğer bir çocuk kötü davranışlarından ötürü cezalandırılır, iyiliğinden ötürü ödüllendirilirse bu durumda o sadece ödül için doğru davranacaktır; ve hayata atılıp da iyiliğin her zaman ödüllendirilmediğini, kötülüğün de cezalandırılmadığını gördüğünde sadece hayatta nasıl muvaffak olabileceğini düşünen ve hangisini kendi yararına görürse buna göre doğru ya da yanlış davranan bir insan olacaktır.

Gençlikte günler kısa, yollar uzun; yaşlılıkta ise günler uzun, yollar kısadır.

İnsan, eğitilmesi zorunlu olan tek yaratıktır.

Bir kişiden ümit ve uyku'yu alın; dünyanın en bahtsız ve en perişan insanı haline gelir.

Aklımda merak ve saygı uyandıran iki şey vardır: Üzerimdeki yıldız gibi parlayan cennet ve içimdeki ahlak yasası.

Zaman sessiz bir testeredir.

Aydınlanma, insanın kendi suçu ile düşmüş olduğu bir ergin olmama durumundan kurtulmasıdır. Bu ergin olmayış durumu ise, insanın kendi aklını bir başkasının kılavuzluğuna başvurmaksızın kullanamayışıdır. İşte bu ergin olmayışa insan kendi suçu ile düşmüştür; bunun nedenini de aklın kendisinde değil, fakat aklını başkasının kılavuzluğu ve yardımı olmaksızın kullanmak kararlılığını ve yürekliliğini gösteremeyen insanda aramalıdır.

İnsan aklı bilgilerinin bir türünde özel bir yazgı ile karşı karşıyadır. Öyle sorular tarafından rahatsız edilir ki, onları geri çeviremez, çünkü ona aklın doğasının kendisi tarafından verilirler; ve gene de onları yanıtlayamaz, çünkü insan aklının tüm yeteneğini aşarlar.

Bizi zengin kılan sahip olduklarımız değil, sahip olduklarımız olmadan ne yaptığımızdır.

İnsan aklı bilgilerinin bir türünde özel bir yazgı ile karşı karşıyadır. Öyle sorular tarafından rahatsız edilir ki, onları geri çeviremez, çünkü ona aklın doğasının kendisi tarafından verilirler; ve gene de onları yanıtlayamaz, çünkü insan aklının tüm yeteneğini aşarlar.

Bütün bilginin en son amacı en yüce kılgısal akılda kendi kendini tanımaktır.

Savaş ulusların hayvanca var oluş durumudur; barış ise insanca var oluş durumu.

Ahlak kendimizi nasıl mutlu edebileceğimizin öğretisi değil; kendimizi nasıl mutluluğa layık hale getirebileceğimizin öğretisidir.

anayasal bir ilke olarak bireyin özgürlüğü şu formül ile ifade edilebilir: Hiç kimse benim mutluluğumun kendi anlayışına göre olması konusunda beni zorlayamaz, herkes kendi mutluluğunu başkalarının özgürlüğünü sınırlamadığı ölçüde dilediği şekilde seçer.

Dogmalar ve kurallar, insanın doğal yetilerinin akla uygun kullanılışının ya da daha doğru bir deyişle kötüye kullanılmasının bu mekanik araçları, erginleşme ve olgunlaşma için sürekli bir ayakbağı olurlar.

Savaş ulusların hayvanca var oluş durumudur; barış ise insanca var oluş durumu.

Her ne kadar inanmasam da bir tanrının varlığını kabul etmek gerekir.

Başkalarını kendi amaçlarını gerçekleştirmek için araç olarak görme.

Bizler sırlarla dolu bir evrende bir rüyanın rüyasını görmekteyiz. Gerçekte bildiğimiz hiçbir şey yoktur. Bildiğimizi sandığımız şey sadece olaylardır. O olaylar ki, bilmediğimiz bir objeyle asla bilemeyeceğimiz bir sujenin birbirlerine olan ilgisinden doğmuştur.

Bütün sahip olduğumuz bilginin tecrübe ile başladığına şüphe yoktur.

İki şey var ki, ruhumu hep yeni, hep artan bir hayranlık ve müthiş bir saygıyla dolduruyor: üzerimdeki yıldızlı gökyüzü ve vicdanımdaki ahlak yasası.

Bir şeyi yapmalıysam, yapabilecek durumdayım demektir; üzerime kaçınılmazsa düşen, kurma olanaklarımın da içinde olmalıdır.

Uçarken havayı kesen ve onun direncini hisseden kuş, bunu havasız yerde daha iyi yapabileceği kanısına kapılabilir.

Bilim, organize edilmiş bilgi, Bilgelik, organize olmuş yaşamdır.

Hayatın çeşitli güçlüklerine karşı üç şey hediye edilmiştir. Ümit uyku ve gülmek.

Acı çekiyor olabilirim ve çaresizlik içinde, diğerlerinin bana davrandığı gibi, haksızca davranmayı isteyebilirim. Eğer böyle yaparsam, yaralı hislerimin neden olduğu eğilimler tarafından yenilgiye uğratılmış olacağım. Fakat acı çekiyor olmama rağmen, ödev duygusuyla adilce hareket ediyorsam, o zaman ahlaklı bir şekilde hareket ediyorum demektir.

Başkalarının yaptığı hatalardan dolayı öfkelenirseniz, onları değil kendinizi cezalandırmış olursunuz.

Öyle davran ki, davranışların genel kural haline gelsin.

İnsanın yaratıldığı böyle yamuk odundan düzgün hiçbir şey yapılamaz.

Ne var ki her yandan 'düşünmeyin! Aklınızı kullanmayın!' diye bağırıldığını ısıtıyorum. Subay, düşünme, eğitimini yap! >, maliyeci düşünme, vergini öde! , din adamı düşünme, inan! Diyorlar.

Böcek olmayı kabul edenler, ayaklar altında kalıp ezilmekten yakınmamalıdır.

aklımda merak, şüphe ve saygı uyandıran iki şey vardır: üzerimde yıldız gibi parlayan cennet ve içimdeki ahlak yasası.

Zaman, sessiz bir testeredir.

İnanca yer açmak için bilgiyi bir kenara bıraktım.

aydınlanma; kişinin kendi aklını kullanmaya cüret etmesidir.

İnsanlar ışığı görmez, ışıkla görür.

Aydınlanmanın şiarı şudur: şapere aude! Kendi aklını kullanma cesareti göster!

Bilgi deneyle başlar ama deneyden doğmaz.

Yorumlar 15 Adet

Perihan

Bu suilan

Hakikat bana böyle fısıdadı inanca gitmek için bilgiyi atma bilgiyle git inanca ancak böyle gidersen hakikat olan benliğe ulaşabilirsiniz ve yanılmış hakikat karşısında üzgündür kant çünkü yanlış sahiplenmeydi bu

Perihan

Alchemis

Hiçbişi anlamayanlar kendi aklını kullanmayanlar dır

Perihan

vessi

boş yapmayin. müslüman olsa düşünür olmazdı.

Perihan

nietzsche

kant adamdır

Perihan

göksu

hep böyle işte, bakış açısı harika

Perihan

boş yapmayın

felsefe ndn bu kadar saçma ağlıcam

Perihan

boş yapmayın

madem o kadar ıyı dusunur ndn muslumand degıl

Perihan

gamze çelik

fikriniz çok hoş

Perihan

hz.hazrulfeydai

immanuel kant öldü

Perihan

ömer

Çok iyi site

Perihan

gözde

Süper yazmışsınız çok işime yaradı

Perihan

Devran

Tanrı?nın varlığı hakkında insanın ikna edilmesi gerekli, İmmanuel Kant

Diye düşünen bir kişiliktir. Henüz aşamayanlar listesine koy ve geç...

Perihan

kaplan

Almanya disiplini duzeni.ahlakı. KANT SEBEP OLMUŞTUR. HERKES ANLAMAZ

Perihan

sanane

gereksiz bidolu şey

Perihan

akin hoca nereli

Fikirleriyle bircok insani etkilemis olabilir onemli olan dogru olana inanmaktir

Yorum Yaz

söz kimin Alfabetik Liste